Omschrijving
Inzicht: mosterd is/vormt de basis van (bijna) iedere maaltijd.

Communicatiedoel: houding, mensen kennen het etiket wel en de stijl van Maille ook (blijkt uit enquêtes). Echter moet de houding tegenover Maille worden veranderd, zodat men deze mosterd koopt. De meeste mensen kopen Marne, omdat zij veelal voor de veilige optie kiezen.

Propositie: Maille geeft kleur aan je maaltijd.

Strategie: before only - als Maille mosterd niet is toegevoegd aan de maaltijd is het een en al leegte. Wanneer je Maille toe zou voegen, zou het een mooi gekleurd plaatje zijn met veel smaak.

Concept: smaak - de smaak ontbreekt als Maille mosterd niet is toegevoegd.
datum
2022
opdrachtgever
Fictief
Door het etiket, wat bij de meeste mensen uit de doelgroep goed wordt herkent, toe te passen in de uiteindelijke beelden, zorgt dit voor extra herkenning bij de doelgroep, hersenen reageren namelijk beter op herhaling. Op deze manier zullen zij door het potje van Maille en de herkenbare etiketvorm, dit beeld sneller onthouden en associëren met Maille mosterd. In de mond staat telkens een borrelhapje (uit enquêtes is gebleken dat deze 3 borrelhapjes het meest met mosterd worden gegeten). Echter zijn deze hapjes niet in kleur neergezet, omdat Maille mosterd nog niet is toegevoegd. Dit slaat op ‘Maille geeft kleur aan je maaltijd.’ en mag daarom zeker niet worden vergeten ‘Vergeet Maille niet.’.

Millennials waarderen experimentele benaderingen, dus durf lef te hebben. En wees niet bang om je leuke/grappige kant te laten zien (Lakra, 2020). Daarom heb ik er voor gekozen de eindbeelden op een leuke/grappige manier te illustreren. Door gebruik te maken van het mondje als de kern van het beeld. Wanneer je namelijk kijkt naar de concurrentie, zie je veelal fotografische beelden terugkeren. Door illustratieve beelden toe te passen maak je een verschil tussen de concurrentie en laat je door dit soort beelden ook je leuke kant zien waardoor men ook een positieve associatie zal leggen bij je merk.

Maille posters

Iteraties

Diverse iteraties.

Wil je ook een fris & fruitige uitstraling?
Neem dan snel contact met mij op voor een kennismakingsgesprek.
Ja, ik kan wel een boost gebruiken

Qiwi-design
Godfried Bomansstraat 122
7552 NV Hengelo (OV)
06 - 83 555 660
info@qiwi-design.nlKvK: 87145871

© Qiwi-design 2023